مقدمه اول: پیامبر از تابعین خود برتر است و امکان وقوعی ندارد و محال است تابعین از پیامبر خود برتر باشند؛
مقدمه دوم: امکان وقوعی دارد تابعین گناه، خطا، نسیان و ... نداشته باشند(مثل حضرت علی علیهالسلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها)
استدلال:
صغری: اگر پیامبر گناه کند یا امکان وقوعی گناه داشته باشد امکان دارد تابعین از پیامبر بالاتر باشند
کبری: لکن محال است تابعین از پیامبر بالاتر باشند
نتیجه: پیامبر امکان وقوعی گناه، خطا و ... ندارد
مقدمه اول: پیامبر از تابعین خود برتر است و امکان وقوعی ندارد و محال است تابعین از پیامبر خود برتر باشند؛
مقدمه دوم: امکان وقوعی دارد تابعین گناه، خطا، نسیان و ... نداشته باشند(مثل حضرت علی علیهالسلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها)
استدلال:
صغری: اگر پیامبر گناه کند یا امکان وقوعی گناه داشته باشد امکان دارد تابعین از پیامبر بالاتر باشند
کبری: لکن محال است تابعین از پیامبر بالاتر باشند
نتیجه: پیامبر امکان وقوعی گناه، خطا و ... ندارد